|   | | Leyla | 1 / 30 |
29.04.2008, 19:00 Viestiä on muokattu | öå | | Ylös |  |
| Evitu | 2 / 30 |
02.05.2008, 10:17 Viestiä on muokattu | Oli Vapusta vappuna hesarissa juttua juu!
Pitkästä aikaa tuli vietettyä vappu kaupungissa kun puoliskolla oli työvuorot. Keskustassa en ollut, tyydyin vappuaaton elämää seuraamaan Vuosaaressa kissaa ulkoiluttaen. Rohkee kissa, meni vaikka millaisen kovaäänisen kaljaköörin toilailua uteliaana seuraamaan. Mulle tuli ihan puistotätimäinen olo siinä kivetyksellä istuessani 'kovien kundien' eloa ja meininkiä havainnoiden. Kissani herätti heissä hellyyttä, pitivät itse huolta siitä, etteivät korottaneet ääntään liikaa ja jos joku niin teki niin heti joku sanomaan, että oo hiljaa ny tai kisu pelästyy! Tykkäsivät että kissa-herrani siinä lähellä pörräsi ja otti vastaan monet sopertavat hellyydenosoitukset ja silitykset. Kissa ei ihmisiä kastita! | | Ylös |  |
| Max | 3 / 30 |
| 15.04.2009, 11:03 | Pari viikkoa ja meillä on taas vappu!! Onhan se tavallaan kesän avaus.. | | Ylös |  |
| Seitu | 4 / 30 |
| 17.04.2009, 16:09 | Toivottavasti on lämmintä ja aurinkoista ja simaa ja tippaleipiä. Vietän vapun aina Hesassa, saatanpa pistäytyä Hakaniemen torillakin! | | Ylös |  |
| Max | 5 / 30 |
| 20.04.2009, 10:35 | Juu, niin minäkin.. vietän vapun Stadissa. Sima on yes! Ja pari huurteista jollaki terassil jos vaan olis lämmintä. | | Ylös |  |
| Max | 6 / 30 |
| 21.04.2009, 12:13 | Niin.. vaik lekuri kyl suositteli etten nauttisi huurteisia koska se vaikuttaa myös lääkkeiden tehoon. Hmmm... | | Ylös |  |
| Kaisa | 7 / 30 |
| 21.04.2009, 18:38 | Se alkoholijuomien nauttimisen määrä on kait myös aika tärkeää. Minkälaista oli keskustelusi lääkärin kanssa alkoholista ja lääkkeistä? Itse viimeksi otin psykiatrin kanssa puheeksi oman tissutteluni ja hän totesi kommenttiini, että se suotakoon minulle koska olen elämäni aikana juonut niin vähän.
Vapuksi olen kutsunut kylään kaksi ystävääni ja silloin syömme hyvin viinien kera ja kuudelta täytyy myös korkata kuohuviinipullo.
Toivottavasti ilmat lämpenevät Vapuksi. | | Ylös |  |
| Max | 8 / 30 |
| 22.04.2009, 10:25 | No mun lääkäri sanoi että voisin harkita esim alkottoman oluen keskioluen sijaan. Mul korkea verenpaine ja kolesteroli ja Psyk. Lekuri tietää myös tämän somaattisen puolen niin varmaan siks suositteli etten ottaisi six-päkkiä tai jos otan niin vain kerran viikossa.
Aion kyl juhlistaa vappua kuohuviinillä ja simalla ym... | | Ylös |  |
| Kaisa | 9 / 30 |
| 26.04.2009, 19:11 | Ajattelin koristella kodin vapuksi serpentiineillä ja vappuhuiskilla. Valkovuokkojakin ajattelin käydä sisälle mikäli ne jo sitten kukkivat. Ilmapalloja ei ole tullut oikein koskaan harrastettua, sillä en jaksa niitä puhallella. Aikoinaan varoittelivat itsestään poksahtelevista palloista.
Vappumatineassa ei ole tullut käytyä kuin joskus 70-luvulla. Mantan lakitus on tungoksen takia kierrettyä kaukaa. | | Ylös |  |
| Max | 10 / 30 |
| 29.04.2009, 10:27 | Mä koristelen kans serpentiineillä ja puhallan paljon pienikokoisia ilmapalloja. Meinaan yrittää päästä Mantan lakitusta tsiigaamaan. Kappeli olis varmaan hyvä menomesta Espalla... | | Ylös |  |
| Leyla | 11 / 30 |
| 01.05.2009, 13:39 | Rauhallista Vappua vaan, ainakin meidän kaupunginosa on aika hiljainen. Jotenkin mulla henkinen krapula, kun olen ollut aika paljon tekemisissä ihmisen kanssa, jolla on vähän paljon erilainen ajatusmaailma kuin minulla. Mä alan heti pelätä, et mut aivopestään tai jään vangiksi. | | Ylös |  |
| jaguaari | 12 / 30 |
| 01.05.2009, 22:38 | Rauhallinen oli vappu, viihteellä olin tosin eilen, tänään treeniä ja elbausta ja saunaa - ja muffinssi kahvin kyytipojaksi! :) Mukavaa toukokuuta! | | Ylös |  |
| Leyla | 13 / 30 |
| 28.04.2010, 12:27 | Tulee köyhä Vappu mulle, ei paljon juhlita. Jo kuukausi sitten näin tippaleipiä kaupassa. | | Ylös |  |
| seipa | 14 / 30 |
| 28.04.2010, 23:25 | Tänään muisteltiin siskonpojan kanssa äitini kanssa vietettyjä vappuja äidin tekemän siman ja itsepaistettujen munkkien kanssa. Fiksu poika, oli pyytänyt sisareltani munkkien paisto-ohjeen, eli perintö kai siirtyy polvesta toiseen. Itase en paista munkkeja kun pitäisi laihduttaa. | | Ylös |  |
| Kaisa | 15 / 30 |
29.04.2010, 16:19 Viestiä on muokattu | Tänä vuonna ei tullut tehtyä simaa. Tänään kävin kyllä Alkossa hakemassa kuohuviiniä, kun huomenna tulee vieraita syömään ja istumaan iltaa.
Joko on valkovuokot kukassa? Tarvitsisin pöydälle jotain muutakin kuin vappuhuiskia.
Piti kirjautua uudelleen kun jäi toivottamatta HAUSKAA VAPPUA! | | Ylös |  |
| tinga | 16 / 30 |
| 30.04.2010, 07:47 | Hyvää Vappua Kaisa ja kaikki muutkin! Valkovuokkoja en ole enää keräillyt, kun väittävät niidenkin vaarantuneen viime aikoina. Hiirenkorvat eivät taida vielä olla uhanalaisien listalla, joten pajunoksia ja sensellaisia kehtaa varmaan kerätä tänäkin keväänä. Ja näyttäviä kimppuja niistä tuleekin! | | Ylös |  |
| Leyla | 17 / 30 |
| 30.04.2010, 14:21 | Olin meidän kirkolla jakamassa vappupalloja lapsille ja lapsenmielisille. Sain sitten maistaa munkkia, simaa ja kahvia. Viisi palloa toin kotiin, yksi turkoosi hajosi pensaaseen ja pinkki poksahti kattoon. Kyllähän se aika kuluu näinkin. | | Ylös |  |
| seipa | 18 / 30 |
| 30.04.2010, 15:04 | Kävin tervehtimässä vanhaa Alzheimeria sairastavaa ystävää hoitokodissa. Oli kovin iloinen, tuli hyvä mieli..
Illalla menen Savoy-teatteriin chileläisen Inti-Illimani-yhtyeen konserttiin.
Hyvää vappua! | | Ylös |  |
| Evitu | 19 / 30 |
| 30.04.2010, 19:02 | Juu Vappua vaan kaikillen! Näin häädön saanutta Miinaa lähikaupassa...vaikea tilanne hällä nyt kun ei ole paikkaa mihin viedä tavaroitaan ja itsensä. Oli alakuloisen oloinen...tervehdin ja toivottelin Vappua...sanoi ettei vietä Vappua. No enpä minäkään. Pyykkitupa vuoron olen ottanut ja siellä nyt mökkiroippeet pyörii koneessa joten on ollut aikaa kirjoitella. | | Ylös |  |
| Leyla | 20 / 30 |
| 30.04.2012, 03:25 | niin, vappua. Varmaan virkavallalla ja päivystyksillä työtä. mulla vaput on nuoresta alkaen ollu köyhiä ja yksinäisiä...
http://areena-beta.yle.fi/ng/areena/tv/1493906
linkissä Arto Nybergiä. jokohan tuo Pekka Kurikan Nimipäivien punkbändin elokuva on menny ohi multa tällä kertaa?
mua ramasee niin armottomasti, että hyviä unia ja oman kullan kuvia!
muuten vappuyön pohdintoja: koska olette puhuneet tai vaienneet mielestänne väärässä paikassa elämän live- lähetyksessä? et on jutut jäänneet vaivaamaan ja sit joutuneet terapiaan.
anteeksianto tärkeää, myös itselle ja krapula-aamuisin! | | Ylös |  |
| Leyla | 21 / 30 |
30.04.2012, 10:46 Viestiä on muokattu | no niin tsemppasin itseni tänne kirjastoon lukemaan hesaria. Siinä jotkut kertoi lakkitarinaansa, 3 erilaista versioo. En tiedä, mitä itse olisin kertonu. Mut kyl mua loppuelämän jurppii tuo akateemisen loppututkinnon puute, toivossa voisi elää että jostain pehmoteologiasta sen vielä tempaisisi. Pääsisi huonosta omastatunnosta ja itsetunnosta... harmaatupsuisen yo-markonomilakin mä olen pistäny sukulaiselleni 50- vuotislahjalistalle tilaukseen, Wahlmanhan niitä lakkeja tekee. että pullein purjein.
mun ystäväni, akateeminen, onnellinen, lupasi puolittain mulle tarjota kirkolla Varaslähtöä vappuun juhlassa simaa ja munkin, joka pitää nunnat takuulla loitolla. hah,hah..
En oo vielä yhtään
humalaista nähny, narkkiksia tällä kylällä näkee harvemmin... | | Ylös |  |
| Tuikku_ | 22 / 30 |
| 30.04.2012, 13:53 | Minun kesäkauteni alkaa Vapusta. Uima-allaskin laitetaan kohta piakkoin. Pois kaikki yöhallat vaikka sinne kaukaiseen Siperiaan. Voisivat siellä vaikka hankkia patentin mokomille ja pitää omanaan!
Hauskaa vaputtelua ja Klara Vappen! :) | | Ylös |  |
| Kaisa | 23 / 30 |
| 30.04.2012, 19:29 | Sain tänään pienen valkovuokkokimpun ystävältä. Joimme itsetehtyä simaata ja söimme donitseja. Sitten illemmalla oli tekemääni perunasalaattia ja keitettyjä nakkeja. Joimme kyllä kuohuviiniäkin. Espanjalaista puolikuivaa cavaa.
Hauskaa Vappua teille ystävät | | Ylös |  |
| ketridis | 24 / 30 |
| 01.05.2012, 07:23 | Hauskaa vappua!
Yön kuusi tuntia unta on nukuttu ja tunnin tai vähän päälle olen ollut valveilla. Kävin ottamassa valokuvia nelisenkymmentä kappaletta. Tai ovatko ne nyt kappaleita? Ainakin joistakin kuvista kelpaavat vain kappaleet epätarkkuuksien takia. Nyt alkaa olla jo liikaa suoraa, kirkasta valoa kunnon kuviin.
En ottanut kirkasta eilen illalla, kun ei ollut. Juotiin se yksi pullollinen kuohuviiniä, alle kymmenen prosenttista ja ihan riittävää minunlaiselleni mursulle. Hyvääkin se oli.
Vielä kun löytäisi sen valkolakin jostakin. Se on ollut kateissa joitain vuosia. On tässä ollut yhtä sun toista muutakin kateissa eikä kai ole niin väliksi löytyäkään? | | Ylös |  |
| Leyla | 25 / 30 |
| 01.05.2012, 08:24 | kivaa täällä on jo aamunvirkkuja, rastaita ja pääskyjä liikenteessä, kevyitä kuin morsianilma. Muuten tuli mieleen, mitä nyt aivoissani aattelen. Niin kun tuota lääkäriasiaa pohdin, niin vieläkö se Lapinläänin lääninlääkäri, entinen, niin hullu kuin lappilainen vain voi olla, sori vaan et sanoin noin, Rauni-Leena Luukanen vaikuttaa jossain päin maailmaa. eiks hän uskonu ja julistanu jotain ufo-oppia ja tietenkin shamanismia silleen, et vähän epäilytti, voiko olla oikea lääninlääkäri. Et kyllä meikälläkin on mielessä leegio näitä kaikenlaisia lekureita, jotkut yksilöt tietenkin joskus kolahtaa itselle ihan kyllästymiseen asti saa miettiä niiden juttuja ja varmasti pettyä liian mustasukkaisena?, kun näkee oikeat vappuheilat niitten kanssa kulkevan. nykyisin vain akateemiset kai helpolla nai toista akateemista, eli pariutuvat keskenään, mutta minusta olisi kivaa olla sekulaarimpi ja naida joku taiteilija vaikka vielä, ne on yleensä niin vahvoja persoonia, vauhdikkaita, värikkäitä, viriilejä. jos niillä on työväenluokkainen tausta ne on vielä reilumpia sieluja. Nääs. Ja sujuvia seuralaisia, jos osaavat vielä ottaa naisenkin oikein. Ja sitten ettei tarvis vaihtaa miestä kuin paitaa ja silittäisivät itse. hoh, hoijaa. Jos sitä vaan aivovammojensa takia muistaa vain hetken siviilistatuksensa ja kulloisenkin heilansa.
Taas tulee tekstiä niin runsaudensarvesta. mulle on iskeny vähän yskä, keuhkotauti ja yölläkin paleli varpaita myöten, tossut laitoin jalkaan. palelenkohan mä sitten kesäkuumallakin vielä, ei sit tarkene mennä uimaan. No, eihän sitä vielä tiedä, ei voi ennustaa mitenkään näitä ilmoja, kun oma mielialakin on tuulessa pyöriva hattara. yhtä tuulen tavoittelua sanoi Saarnaajakin. turhuuksien turhuus kaikki on turhuutta. yhtä tyhjän kanssa.
niin kirjoittiko, joku hankkineensa kameran. Minäkin sorruin taas kanta-asiakas alessa ostaan uuden digipokkarin, Canon Ixus, 149 euroa 10 kk saan sitä maksaa. Ite joudun maksaan, kun ei nää aineellisesti rikkaat rinnalla kuitenkaan vaivaudu mitään mulle ostamaan. kunhan ei tietokone hajoa paras kaverini kotona ikinä nyt. Hampaat, jos saisi remonttiin, mutta se on teknisestikin niin utopiaa. | | Ylös |  |
| ketridis | 26 / 30 |
| 01.05.2012, 13:27 | Minun kamera maksoi vain viiskymppiä. Eikä kestänyt maksaminen kuin minuutin. No, joo, ei saa full hd-kuvaa, mutta muita kuvia saa.
Tuuli on kova. Varmaan pyörii hattarat niinkun Saarnaajalla sukat jaloissa.
Pitää käydä äitiä tervehtimässä. | | Ylös |  |
| Tuikku_ | 27 / 30 |
| 01.05.2012, 15:33 | Hei Leyla! Mistä sait ostettua digikameran osamaksulla? Jostain postimyynnistäkö...Anttilasta ehkä, vai?
On minullakin puutelistanyläpäässä, siellä myös kirkasvalolamppu ensi syksyksi! | | Ylös |  |
| Kaisa | 28 / 30 |
| 28.04.2013, 13:05 | Kutsu Vappuna miesystävälle toisen ystävän kanssa. Lupasimme mennä Vapun päivänä ja minä teen meille perunasalaattia jonka vien sinne. aaton ajattelin olla yksin.
Toivotan sivulla kävijöille HAUSKAA VAPPUA! | | Ylös |  |
| Tuikku_ | 29 / 30 |
| 29.04.2013, 20:04 | Mukavaa, että sinulla on hyvää seuraa vappuna: niin pitäisikin olla vaikka voi sitä mennä yksin keskustaankin kokemaan yhteisöllisyyttä - niin minä tein monet vuodet, myös Jeesus-marsseilla.
Oikein mukavaa vaputtelua sinullekin Kaisa ja kaikille Helmiläisille: Glada Wappen :) | | Ylös |  |
| Tuikku_ | 30 / 30 |
| 02.05.2013, 21:19 | Oli mukavaa käydä pitkästä aikaan Hesassa käymässä. Lähdimme aamulla yhdeksän aikoihin ja saavuimme takaisin yhdentoista aikaan illalla/yöllä. Hengelliset kokoukset kestivät kello viiteen ja sen jälkeen menimme ystävän luokse viettämään wappua pitopöydän ääreen.- Kyllä kaikki ajatukset laihdutuskuurista hämärtyivät sen tien ja mätöin herkkuja mahaani kaksin kourin.
Tänään lakkautin tilini Facessa. Hyvästi kaikki 1750 ystävää. Tästä lähtien kirjoitan ja viestittelen vain täällä. | | Ylös |  |
  |