Rekisteröidy tästä! | Apua (FAQ) | Keskustelu
Tunnus    Salasana    

Keskustelu > Ylläpito > Palautetta

Ohjeet
KeskustelutAlueet
Evitu 1 / 27 
28.11.2007, 07:40 Kampanja saada lisää keskustelijoita näille sivulle ei ole tuottanut tulosta vielä. Sivut eivät ole minusta riittävän käyttäjäystävällisiä. Olen houkutellut lähipiirini helmi-ihmisiä mukaan, kiinnostusta on ollut mutta jokin mättää…. He ovat kokeneet jotenkin hankalaksi ja sekaviksi nämä helmikeskustelun sivut, olisivat olleet tuttuina halukkaita lukemaan esim minun viestejäni, mutta eivät ole onnistuneet niitä edes löytämään…Jotain pitäisi siis keskustelun raameillekin tehdä, jotta keskusteluhalukkuus lisääntyisi siinä määrin, että asianoiminen kirjautuu itsekin mukaan keskusteluun, Mitähän tarttis tehrä?
Evitu 2 / 27 
28.11.2007, 09:07 Itse kysyin, itse pohdin vastausta...kas näin:
Joitain ehdotuksia kysymykseen siitä, mitä tarttis tehrä tän asiaan tiimolta:

Pitkässä juoksussa on merkityksetöntä kuka on keskusteluketjun pannut alkuun…juttujuna puskuttaa eteenpäin omalla painollaan tai sitten välillä seisahtelee omatahtisesti ja omalakisesti jatkaakseen taas joskus puskutustaan eteenpäin kenties jonkun toisen veturinkuljettajan ohjaamana..

Keskusteluketjun aloittajan jokahinen näkee heti muutenkin kun on keskustelualueen klikannut auki. ”Lokero” näet aukeaa aina alusta ja aloittajan nimi ja viestinsä on aina ensimmäisenä, tuorein viesti on taas viimeisenä. Viimeisin viesti ja viestien lukumäärä päivittyvät automaattisesti keskustelujen mukaan, miksei voisi päivittyä myös viimeisen viestin laatijan nimi?? Eli ehdotan keskustelut-sarakkeeseen aloittajan poistamista kyseiseltä riviltä ja korvataan se tuoreimmalla viestikapulan viejän nimellä. Mitä sitä muistella aloittajaa kun juna meni jo…..aloittaja kun on voinut jäädä mille tahansa seisakkeelle…..

Sama ehdotukseni sopinee helmikeskustelun aloitussivullekin. Keskustelualueet rivillä on nyt präntättynä: aiheet(lukumäärä), viestit(lukumäärä) ja viimeisin viesti (pvm ja klo). Ehdottomasti tässä pitäisi myös näkyä keneltä viesti on, vaikkapa heti päivämäärän alapuolella.
Upeinta olisi, että viimeistä viestiä klikkaamalla pääsisi heti tuon tuoreimman tekstin äärelle!!!

Esim. Olen houkutellut Mattia mukaan keskusteluun. Nyt vain olen odotellut, josko se Matti on onnistunut rekisteröitymisessään ja jotain antaisi itsestään kuulua näillä sivuilla…… No päivä määrä loistaa punaisena…Olisiko se Matti? Minä laatikkoleikkiin ja sivujen selailuun…. todetakseni, ettei se Matti ollut vieläkään….. Mutta onneksi oli sentään Kaisa ja/tai Leyla…nuo uskolliset viestikapulainkantajat. Hurraa!!! Hurraa!!!
Leyla 3 / 27 
11.12.2007, 00:49 Sain uuden Helmi-lehden, loistava joulunumero! Etenkin Aleksis Kivi juttu hyvin kirjoitettu. Samoin kiusaamisjuttu on tärkeä. Hieno väritys ja ite-aihetta!
Pia 4 / 27 
28.06.2008, 10:01 On todellakin ikävää , että Helmi-ihmiset eivät ole löytäneet tätä keskustelupalstaa sankoimmin joukoin. Hyvin ylläpidetty, mukavaa keskustelua, avoimmuutta. Itse ainakin koen ihanana kanssakäymisen luontevuuden ja sen rehellisyyden, miten ihmiset täällä konstailematta avautuvat asioissaan.
Leyla 5 / 27 
11.08.2008, 12:08
Viestiä on muokattu
Lennokaita kuvia Iloliikkujan päiviltä täällä netissä.
Leyla 6 / 27 
15.09.2008, 02:59 ajattelin, että voisiko tätä saittia vähän tyhjentää vanhoista teksteistä? Onko liian varhaista?
Kaisa 7 / 27 
15.09.2008, 15:41 Minustakin voisi tyhjentää ainakin ne sivut, joista on poistettu melkein kaikki tekstit. Kyllähän pisimpiä keskusteluja voisi myös lyhentää ja poistaa vanhat osiot.
Tikki 8 / 27 
25.11.2008, 15:32 Harmi kun ihmiset poistelee omia viestejään. Hankaloittaa keskustelun lukemista kun pitää aina katsoa viestihistoriat erikseen. Itse käyn täällä niin satunnaisesti että saatan löytää jonkin keskustelun vasta hyvin kauan sen aloittamisesta.
Leyla 9 / 27 
09.07.2009, 10:03 Vähän kirjoittajia vauhdissa, eipä taida olla laajakaistaa tai nettitikkua saati tietokonetta mt-kuntoutujilla tai sit vaan Helmi-keskustelu ei vedä.

Joo, sorry, kun aikoinaan poistin omia tekstejäni, mutta mulla on kai tekijänoikeus niihin?
Leyla 10 / 27 
25.10.2009, 12:00 Olenkohan minä vähän rasittava tai ollut liian avoin tässä saitissa?

Saa vastata rehellisesti.
Kaisa 11 / 27 
25.10.2009, 16:56 Minusta sinä Leyla et ole ollenkaan rasittava tai liian avoin. Arkisia asioitahan näillä sivuilla on käyty. Samoja, joita ystävien kesken puhutaan. Olihan pari vuotta sitten aika kovasti puhetta siitä etteivät ihmiset puhu muusta kuin Brookesta ja Ridgestä esimerkiksi töitten kahvitunnilla. Asiantuntijatkin kaipasivat keskusteluihin henkilökohtaisuutta. Joten jos me täällä Helmin sivuilla tuijotamme omaan napaan niin se suotakoon meille.
Kyllä minulle on tullut myös mieleen, että kirjoittelenko liikaa itsestäni.
Leyla 12 / 27 
26.10.2009, 01:04 Vilpitön kiitokseni, Kaisa, sanoistasi.
Leyla 13 / 27 
03.03.2010, 08:38 Oliko tuossa stand up-komiiikka illassa kellonaikaa, tarkkaa?
Sadettajatar 14 / 27 
23.10.2011, 03:15 Koitin lisätä omalla otsakkeella ketjua, mutta se ei onnistunut ? Ilmoitti vain jostain virheestä, huomaa että olen vielä aloitelija tällä palstalla mutta eiköhän tätäkin opi vielä käyttämään.
masentunut 15 / 27 
23.10.2011, 05:52 Leyla et ole. Ja Sadettajatar älä huoli, kyllä sä vielä opit tätä käyttämään. =)
Pia 16 / 27 
23.10.2011, 07:12 Minullekin on toisinaan tapahtunut, että olen ensin kirjoittanut pitkänkin viestin, mutta kone on herjannut ja tylysti diskannut tekstini. Sellaista sattuu, mutta suotakoon se erehtyväisen tekniikan nimissä.
Sadettajatar 17 / 27 
23.10.2011, 11:50
Viestiä on muokattu
Ilkeä kone :D Juuri noin minullekin kävi kuten sinulle Pia ja se hukkui sitten ties johonkin, mutta koetan vielä uudelleen. Mutta olet oikeassa kyllä, se on tätä nyky tietoyhteiskuntaa tämä, ei sille mitään mahda. Tähän väliin voisinkin kysyä, kun vielä muistan, että miten tuo linkitys tänne toimii ?
Evitu 18 / 27 
25.10.2011, 14:43 Sadettajattarelle sataa sataa ropisee laulu vaikkei nyt sadakaan: http://www.youtube.com/watch?v=dwwa00TP-wE . Missä lie ropisuttelet nyt? Ylläpito harvemmin täällä vastailee, joku meistä keskustelijoista kumminkin joskus.

Itse linkitän niin, että maalaan nettiosoitteen siniseksi, kopioin sen painamalla Ctrl + c ja liitän tekstiin painamalla Ctrl + v tai klikkaa liitä ja vielä yksi välilyönti.

Kannattaa muuten kirjoittaa pienissä pätkissä, ettei teksti pyyhkiydy pois jos tulee keskeytyksiä: kissa kiehnäämään tai puhelu tms…tai voi kirjoittaa ensin wordille, kopioi ja liittää tekstin sitten viestiruutuun.
Leyla 19 / 27 
19.11.2011, 12:31 Toiminnanjohtaja Arto, lupasit kesällä siivota ja perata tätä sivustoa. En ole huomannut mitään. Toivon, että lupaukset pidetään.
Leyla 20 / 27 
29.03.2012, 11:59 Muuten siitä mitä olen tänne kirjoitellut, kuinka sairaalle minä vaikutan tunne-elämältäni ja ajatuksiltani ja muutenkin? olisi kiva kuulla totuutta muiltakin kuin omaa egoaan pönkittäviltä lääkäreiltä, jotka ei edes tunne mua todella, jotka yrittää saada mut uskomaan heidän diagnooseihinsa minusta. Onko kaikki hoito vain kallonporausta tai tiedettä, jossa joillakin lääkäreillä ei ole edes hajua millä tasolla minä pelaan, enkä halua tappaa itseäni omaan näppäryyteeni niin kuin joskus. Kuka antaa näissä valtapeleissä dementoitua ja suostua systeemin orjaksi tai pyöritettäväksi muka nauttien siitä, että saa eläkkeen ja lääkkeet nuorena masentamaan ja lihottamaan. Mutta miten sitten toimia täällä ettei tulisi tuntematonta marttyyyria, niitä on monta kuten ystävällänikin on munuaisen siirrännäinen, kun lääkärit eivät pistäneet labraan tarkasti ja kun hän onneton laihdutti ulkonäöstään tarkka ihminen ja kaunis nainen. Ovelaa todella. On tää yhtä Amokia.
Leyla 21 / 27 
29.03.2012, 12:04 Eli hoidetaan ihmisiä ennen aikaiseen hautaan ja uskomaan mitä vaan itsestään. Miten tällaisiksi pelinappuloiksi päädytään, onko se Jumalan tahtoa vai?
Leyla 22 / 27 
04.04.2012, 01:46 muistan aina klassisesti, että lääkäreiden tai joidenkin lääkäreiden vastustaminen on aina saanut minut kokemaan itseni jonkinlaiseksi lainsuojattomaksi ehkä rikolliseksikin. Että on tekemässä jotain rikollista, vaikka yrittää tosissaan omaa ja toistenkin parasta. Niin ihmisiä ehdollistetaan syömään lääkkeensä kiltisti, liian kiltisti. Mulla kun tahtoo olla yliherkkä omatunto ja lainkuuliainen luonto ja arvot yleensä, niin tässä sitten pettää. Nyt tarvii vaan olla vahva ja taistella tän tunteen läpi luulisin. Toivossa on kuitenkin hyvä elää. Ei niin, että tästä ken käy saa kaiken toivon heittää, sit se olisikin menoo.. Huomenna näkee taas hyviä ystäviä.
ketridis 23 / 27 
23.04.2012, 19:36
Viestiä on muokattu
Yksi vaihtoehto ulkoasun selkiyttämiseksi olisi karsia keskustelujen aihealueita vaikka neljään tai viiteen. Siten erillisiä keskusteluketjuja kenties kertyisi vähemmän.

Lisäksi ylläpidolla voisi olla enemmän rohkeutta järjestellä viestiketjuihin ilmaantuvia, aiheeltaan irrallisia tai selvästi eriaiheisia viestejä sopivammantuntuisiin ketjuihin. Tämä varmaan aluksi ärsyttäisi keskustelijoita, mutta ajan mittaan, luultavasti aika nopeastikin opettaisi keskustelijan sijoittamaan viestinsä aiheen mukaiseen ketjuun. Se että viestit kirjoitellaan mihin sattuu, tekee palstasta niin levottoman oloisen, ettei se ainakaan kutsu eheytymään.

Eräs parannuskeino voisi olla blogityyppisen kirjoittamisen mahdollisuus. Se voitaisiin toteuttaa myös kevennetysti siten, että hevijuusereille avattaisiin firman puolesta oma ketju, johon he saisivat kirjoittaa niin kukkeasti kuin sielu sietää. Ja jos kukinnot alkaisivat levitä loitommalle, ylläpito hellästi siirtäisi ne rönsyilyt asianomaiseen karsinaan.
Leyla 24 / 27 
23.04.2012, 21:33 kuunteleva korva toteaa, tuossa voisi olla vihdoin ajatusta. oma blogi helmin sivuilla? jos ei kerran itse osaa perustaa.
ketridis 25 / 27 
24.04.2012, 07:29 Se oma blogi auttaisi keskittämään sanottavansa yhteen paikkaan, joten kaikkien muitten sanottavat eivät hautautuisi yhden sellaisen huitelemien viestien alle, joka voisi kirjoittaa ne viestinsä sievästi omaan blogiinsa.
Leyla 26 / 27 
18.10.2012, 07:39 Ei ole blogia edelleenkään, voisin varmaan yhdeltä helmiläiseltä, joka hallitsee paremmin tietokannat ja muut pyytää apua. Hänellä on kai kissa- ja koira-aiheiset blogisivut.

Näin muuten metrossa eilen Ollin ja jonkun muun aktiivisen helmiläisen, juteltiin hetki. En tiedä, encorestani mitään. Globaali maailma on pieni.
Leyla 27 / 27 
23.11.2012, 13:27 Eikö muuten saa aika helposti luotua uudet sivut ja systeemit tänne, jos tää alkaa olla liiaksi monopolia. Kerran mun ystävä Leena sanoi, jotta kyllä paprua ainakin ja vieraskirjoja saa sotkea, aina voidaan hankkia uusia, luoville ihmisille.

AlueetKeskustelutOhjeet